Hemma

Heeej!
Nu är jag hemma och det har hänt massa saker idag!
Först när vi skulle åka pulka gick vi på trottoaren och Amelie säger: Akta er för snöras!!
Sedan gick jag och kollade upp hela tiden och plötsligt ser jag hur det faller snö och is rakt mot oss jag jag börjar självklart skrika och gömma mig under mina armar!
Amelie drar Fredrika (min lillasyster) i pulkan och dom märker ingenting men i sista sekund lyckas dom ta skydd men dom får ändå snö på sig vilket vi andra också får!
ALLA som bodde i huset där snön föll öppnade fönstrena och såg helt förskräckta ut! Dom undrade naturligtvis hur det gick!!

 

SEDAN påväg in hade Olga och Vendela redan gått upp och vi har alla pulkor!
När vi kliver in i hissen åker vi 1meter upp sedan händer det jag aldrig skulle hända mig!
Hissen STANNADE ! Först fatta ingen vad som hänt men sedan ser vi att pulka snöret fastnat.
Alla började gråta och skrika men ingen hörde oss. Ingen hade mobilen med sig heller så vi visste att ödet var det ända! Vi var precis mellan två våningar! Jag och Sigrid (Amelie´s Lillasyster) stog och såg in i väggen och bara grät och Amelie och konstigt nog Fredrika försökte komma på en lösning!
Nödsingalen hade så lågt ljud att ingen hörde! Vi ryckte i snöret om vi kom upp typ 1cm. Vi klickade på alla knappar men absolut inget hände! Sedan stog vi bara där och grät och skrek men då kom vi på ideén att rycka i snöret och klicka på knapparna samtidigt! Det blev ett sånt tryck så snöret gick av och vi fortsatte förden uppåt =)

När vi kom upp var vi helt skräckslagna och jag kan fortfarande inte fatta!!!!! Det kändes som en dröm.
Min lillasyster kunde knappt andas och hon grät typ i 30min efteråt!

Jag kommer aldrig mer åka hiss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Har något läskigt hänt dig??

skrämmande hälsningar

XOXO ANDOU


 


Kommentarer
Postat av: Allie

Nmn Andou!:( <3 imorrn ses vi iaf!

2011-01-09 @ 09:04:45
URL: http://lifeofallie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Gud vad läskigt, stackars er!!!

Kram Rebecca

2011-01-09 @ 10:06:43
URL: http://jagrebeccamirjamkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0