Retuschering

Heej!

Idag är det hur varmt som helst, vill helst bada nu men jag måste blogga =P

Jag täntke berätta lite om vad jag tycker om retushering.

Jo, retushering kan vara lite hit och dit beroende på vad alla tycker och tänker om det! Grejen med retushering är ju att få bort fula märken, finnar mm.
Men tänk, en modell. Modellerna för ex H&M, Lindex mm.. De är ju inga man direkt känner igen direkt efteråt. Då kan man retuschera hur mycket som helst, för om man kanske då har ett stort sår på benet så spelar det ingen roll för ingen kommer ändå kunna känna igen den om man träffar modellen efteråt.

Men nu kommer vi till de som ligger ett steg högre. Visar upp bilder men behöver inte alltid vara modellbilder utan helt vanliga bilder. Om man då retuscherar de bilderna så blir det bara pinsamt för den männiksan som blir retuscherad. Om vi säger att man har en stor leverfläck i ansiktet eller  en stor röd finne mitt i pannan och retuscherar bort den så kanske alla tror oj vilken bra hud hon har eller något sådant.
Men förstå sedan om man träffar på den någon dag så är inget den lik! pinsamt eller?!


Men det är bara vad jag tycker =) Självklart sätter jag ingen lag på detta att man inte får retuschera och jag säger inte att det är fel eller men det är lite pinsamt =P








Kan inte ni säga vad ni tycker om retuschering??



XOXO ANDOU


Kommentarer
Postat av: hadil

Fråga; varför hänger du inte med chloe och zara?

Dem verkar vara väldigt bra kompisar!



Menar inget illa eller något sånt, och jag vet att chloe får ha vilka vänner hon vill, så hoppa inte på mig nu, jag bara undrar...

2011-06-27 @ 11:40:23
Postat av: Anna

Hehe, jag har inte hört det föräns nu när du sa det, men nää... jag gillar inte att man gör så för då kan ju fula personer oxå bli modeller så det är ju lite sådär! :P lät kanske lite konstigt, är inte så himlaaaaa bra på att förklara,



Men kram!

2011-06-27 @ 17:06:05
URL: http://annatennis.blogg.se/
Postat av: Hannah

Chloé och Zara har väl bara träffats en gång? Asså på Grönan om jag inte är helt fel ute, Andou var väl med då? Jag menar, Andou och C är väll bästisar :) så jag förstår inte vad hadil menar direkt.. :)

2011-06-27 @ 19:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0