Vanessa Bruno

hej! just nu är inte klockan så mycket - jag vet. men ändå är jag vaken, och jag tror att ni vet varför. babyshop here I come..

vet ni vem Vanessa Bruno är? om inte, kolla in det här inlägget då!
igår så läste jag om henne i månadens Elle, och eftersom att jag tyckte att jag liknade henne så sökte jag upp lite mer fakta om henne.

i artikeln i Elle, stod det att hennes stil är feminisktiskt och stilren. jag skulle nog mer säga att den är underbar..



Vanessa Bruno





spring collection 2011





kommer ni ihår inlägget då jag pratade om att kombinera omönstrat med mönstrat..?









Vanessa Bruno var dottern till en framgånsrik model och till mannen som skapade Emmanuelle Khan. Självklart skulle hon arbeta inom mode när hon växte upp! och så blev det.
Hon vill lyfta fram den enkla sidan av varje plagg. Hon nämnde att man aldrig bör äta vid ett bord med bordsduk och bordstabletter, för då ser man inte allt som bordet gått igeom. Detta är något hon lärde sig som barn, då hon var bosatt i Danmark.
Nu bor hon i Frankrike, Paris, med sin man och två döttrar, och arbetar som designer.

Detta år hoppas hon på att kunna lyfta fram mer känslor i sina plagg, använda sig utav mer metallic, men ändå behålla sin personliga touch!

Varför känner jag igen mig i henne? Jo, jag tycker inte om särskillt mycket mönstrat, och klär mig nästan bara i jordnära kläder. Jag utsmycker mig inte med krimskrams.
Jag förstår mig helt enkelt på henne. Lagom av allt helt enkelt, typisk svenne..
Haha, men håller ni inte med mig!?

Spana in denne fina väska, perfekt att ha i sommar.




gärna i färgglad färg!


Le petit sac <3


vad tycker ni?

xoxo vendela


Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad duktig du är på att skriva och blogga!!!...

Hon är verkligen en jättebra designer, kommer nog komma långt i modevärlden!



Ha det bäst!



Kram Milia

2011-03-03 @ 10:35:05
URL: http://chloeschuterman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0