Chloe ska sova här och då blir det SKRÄCKFILM =)

Idag ska chloe sova hos mig.
Vi är somsagt skräckfilmsälskare och experter.
Med tanke på att Scream 4 kom ut igår "sverigepremier" så stog det ju om det i alla tidningar.
Scream 1/2/3/4 är ju fyra skräckfilmer där alla som blir mördade får ett samtal från mördaren och frågar lite olika frågor ex. vilken är din favoritscen från Scary Movie och då så svarar dom och då mördar han dom oftast på det sättet (inte alltid).

Det är ju en maskerad mördare som bär denna mask:



Jag tycker att den är ganska rolig men ändå lite SCARY =/
Masken kallas för GHOSTFACE

I tidningen Expressens nöjesblad ärdet en del sidor om scream 4.

Där står det TOP 5 otäcka masker på en filmduk som vi aldrig glömmer. Jag tänkte visa dom nu:

1. Terror på Elm Street.



Ser väldigt läskig ut!!

2 Fredagen den trettonde "Friday the 13th"




Denna mask är oerhört läskig tycker jag =/ mördaren kalla för JASON
Men den bilden jag visade nu den är framsidan till den nya engelska versionen men det finns även en gammal svensk version som inte är lika brutal och äcklig vilket den nya absolut är. Men vissa kanske tycker att det är skönare när man inte behöver skrika åt filmer. hehe =) (det gillar jag)

Här är bilder på den gamla svenska versionen och den går även i flera delar upp över 10 tror jag.



1.an



7:an!

Jag valde att visa sjuan för den värkar grymt läskig. Jag har själv bara sett 1:an och 2:an.

Jag tycker att du bör läsa mer om 7:an här

Den måste jag se. För er som inte sett någon så tycker jag det är dags för er att se den/dom.
Den gamla versionen går ju i flera delar vilket jag tycker är bättre för i den nya så slutar det så kvickt så man vill bara se mer vilket är grymt jobbigt.

3. När lammen tystnar



Har själv inte sett denna men vissa mammor och pappor som sett denna för ca15 år sedan drömmer fortfarande mardrömmar om den. Är tveksam om jag vill se den men det är ju ändå kul att se en sådan läskig film så jag kör på den ändå =)

Mördaren heter Hannibal Lector

Läs mer om den här


4. Alla helgons blodiga natt "Halloween"

'


Mördaren heter Micheal Myers!
Det är samma här som i Friday the 13th. Den engelska versionen mycket läskigare och brutalare och den svenska inte lika läskig men den går i flera delar! Det är värt att se båda tycker jag =)

Läs mer om den här


5. Motorsågsmassakern





Har aldrig hört talas om denna film så jag vet inte vilken framsida som gäller =/
Kan tänka mig att den är jätte bra den också =)

Här heter mördaren Leatherface

Läs mer om den här





Jag och chloe kommer hyra alla förutom Friday the 13th för den har vi redan sett och vi har redan sett Halloween men inte den svenska versionen så den ska vi hyra och dom alla andra =)


Hoppas ni läser allt detta för det är väldigt intressant =) <3 



XOXO ANDOU 


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag tycker absolut att du ska se "när lammen tystnar"! Visst, den är läskig men sjuukt bra! det finns ju en tvåa oxå som egentligen skulle vart en etta för i tvåan så får man lixom reda på allting som händer innan första filmen,kanske en dålig förklaring men se båda :D

2011-04-16 @ 12:06:34
Postat av: SaraWhitmore

Hejhej!! Hoppas du hade en trevlig Fredags kväll igår! Tänkte bara säga att jag har Dagens blogg på Bloggen just nu om du vill vara med! :) Kram Sara :) GLAD PÅSK

2011-04-16 @ 12:17:17
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: sara

terror på elm street är hur bra som helst! :D

2011-04-16 @ 13:20:40
Postat av: SaraWhitmore

- Kul att du är med Tjejen!<3

2011-04-16 @ 13:34:51
URL: http://sarapiper.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har sett Friday 13th och jag tkr också mördaren Har en sjukt läskig mask!

2011-04-17 @ 06:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0